T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
3294 SAYILI SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMAYI TEŞVİK KANUNU
Bu Kanunun amacı; fakru zaruret içinde ve muhtaç durumda bulunan vatandaşlar ile gerektiğinde her ne suretle olursa olsun Türkiye'ye kabul edilmiş veya gelmiş olan kişilere yardım etmek, sosyal adaleti pekiştirici tedbirler alarak gelir dağılımının adilane bir şekilde tevzi edilmesini sağlamak, sosyal yardımlaşma ve dayanışmayı teşvik etmektir.
Fakrü zaruret içinde ve muhtaç durumda bulunan kanunla kurulu sosyal güvenlik kuruluşlarına tabi olmayan ve bu kuruluşlardan aylık ve gelir almayan vatandaşlar ile geçici olarak küçük bir yardım veya eğitim ve öğretim imkanı sağlanması halinde topluma faydalı hale getirilecek, üretken duruma geçirilebilecek kişiler bu Kanun kapsamı içindedir.
Ayrıca, kanunla kurulu sosyal güvenlik kuruluşlarına tabi olmakla veya bu kuruluşlarca aylık veya gelir bağlanmış olmakla birlikte, Fon Kurulunca belirlenecek ölçütlere göre; hane içindeki kişi başına düşen geliri, on altı yaşından büyükler için belirlenen aylık net asgari ücretin 1/3’ünden az olan kişilerden fakir ve muhtaç durumda bulunanlar da bu Kanun kapsamındadır.
Her türlü acil durum ve afetten zarar görenler ve şehit yakınları ile gaziler ise, Fon Kurulu ile Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarınca belirlenecek kriter ve süreler çerçevesinde bu Kanun ile sağlanacak haklardan yararlandırılır.
Başvuru Şartları
Başvuru yapacak kişinin hane içerisinde kişi başı geliri;
01.01.2016-31.12.2016 tarihleri arası muhtaçlık sınırı 392.49TL. altında olması gerekmektedir.
Başvuruda istenen belgeler:
1. Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı tarafından verilecek Sorgu izninin imzalanması,
2. Nüfus Cüzdanı fotokopisi.
3. Afet Yardımı için destekleyici belge
Muhtaçlığı Mütevelli Heyet Kararı ile tespit edilen İlçemiz sınırlarında ikamet eden, ailelere nakdi destek, düzenli olamaması şartıyla yardım yapılmaktadır.
Muhtaçlığı Mütevelli Heyet Kararı ile tespit edilen aileler için ayni yakacak yardımı evlere teslim şeklinde yapılır.
Muhtaçlığı Mütevelli Heyet Kararı ile tespit edilen ailelere eğitim öğretim yılında nakdi yardım yapılır.
Şartlı Eğitim Yardımı için ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde eğitim alan öğrencilerin olması, öğrencilerin yatılı olmaması,, hanede ki hiç kimsenin SGK kaydı olmaması gerekmektedir. Muhtaçlığı Mütevelli Heyet Kararı ile tespit edilen ailelerin öğrenci olan çocukları için okula devam şartı (ayda 4 gün ve az olmak kaydı ile) 2 ayda bir periyodik olarak PTT vasıtasıyla annelere yapılan nakdi yardımlardır.
2015-2016 öğretim yılında yapılan yardımlar.
İlkokula devam eden kız çocuk için aylık 40,00TL.
İlkokul devam eden erkek çocuk için aylık 35,00TL.
Liseye devam eden kız çocuk için aylık 60,00TL.
Liseye devam eden erkek çocuk için aylık 50,00TL.
Muhtaçlığı Mütevelli Heyet Kararı ile tespit edilen ailelere 0-60 ay arası çocukların Sağlık Ocağında düzenli sağlık kontrollerinin yapılması şartı ve hanede SGK kaydı bulunmaması şartı ile belirli periyotlarda ödenen PTT vasıtasıyla annelere yapılan nakdi yardımlardır.
Muhtaçlığı Mütevelli Heyet Kararı ile tespit edilen aileler için yangın, sel vb. gibi yangın,sel tespit raporlarını ile vakfımıza başvuru yapmaları halinde nakdi destek sağlanır.
DÜZENLİ YARDIMLAR
65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz Ve Kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanun
01.07.1976 kabul edilen 2022 Sayılı Kanun kapsamında (Değişik: 12/7/2013-6495/73 md.) Sosyal güvenlik kuruluşlarının herhangi birisinden her ne nam altında olursa olsun bir gelir veya aylık hakkından yararlananlar ile uzun vadeli sigorta kolları açısından zorunlu olarak sigortalı olunması gereken bir işte çalışanlar veya nafaka bağlanmış veya nafaka bağlanması mümkün olanlar hariç olmak kaydıyla, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları tarafından muhtaç olduğuna karar verilen 65 yaşını doldurmuş Türk vatandaşlarına, muhtaçlık hâli devam ettiği müddetçe (1.620) gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımından bulunacak tutarda aylık bağlanır. Birinci fıkra kapsamına girenlerden, her ne nam altında olursa olsun her türlü gelirler toplamı esas alınmak suretiyle, hane içinde kişi başına düşen ortalama aylık gelir tutarı 16 yaşından büyükler için belirlenmiş olan asgari ücretin aylık net tutarının 1/3’ünden fazla olanlar ile aynı tutardan fazla gelir sağlaması mümkün olan kimseler muhtaç kabul edilemez ve kendilerine aylık bağlanamaz.(Ek cümle: 20/2/2014-6525/11 md.) Ayrıca, 24/5/1983 tarihli ve 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu hükümlerine göre harçlık ödenenler de muhtaç olarak kabul edilemez ve kendilerine bu Kanun hükümlerine göre aylık bağlanamaz. 65 yaşın tespitinde, doğum tarihlerinde yapılmış düzeltmeler nazara alınmaz.
Yardıma başvuru yapacak kişinin genel sağlık sigortası 6c/1 (yeşilkart) olmalıdır.
Başvuru yapacak kişinin hane içerisinde kişi başı geliri;
01.01.2016-31.12.2016 tarihleri arası muhtaçlık sınırı 392.49 TL. altında olması gerekmektedir.
İlçe sınırındaki bağlı bulunan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarından yardımı kabul edile, hak sahibinin, ilçe dışına taşınma durumunda, daha önce kabul edilen yardımlar hak niteliğinde olmayıp, bağlı bulunduğu İlçe Vakıflarından tekrar başvuru yapmaları gerekmektedir.
Bu kanun kapsamında engelli ve 65 yaş yaşlılık aylığı bağlanan kişilere 3 ayda bir olmak üzere mart, haziran, eylül, aralık aylarında PTT aracılığıyla ödeme yapılır.
Engelli oranı Üç Aylık Miktarı
%40-%69 arası engelli 916,53TL
%70 ve üzeri engelli 1.374,78TL.
Engelli Aylığı Yakını (18 yaş altı) 916,53TL.
65 Yaş Aylığı 610.32TL.
Eşi evli iken vefat etmiş kadınlara yönelik olarak yapılan bu yardım kapsamında başvuru yapacak kişinin Sosyal Güvence kapsamında aylık almaması ve muhtaçlık sınırının altında olması durumu göz önüne alınarak Vakıf Mütevelli Heyeti Kararı ile yardımın kabul edilmesi durumunda Düzenli Merkezi Yardımı almaya hak kazanılır.
İlçe sınırındaki bağlı bulunan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarından yardımı kabul edile, hak sahibinin, ilçe dışına taşınma durumunda, daha önce kabul edilen yardımlar hak niteliğinde olmayıp, bağlı bulunduğu İlçe Vakıflarından tekrar başvuru yapmaları gerekmektedir.
Ödemeler iki ayda bir 250,00TL. olmak üzere toplam 500,00TL. PTT aracılığıyla hak sahibine ödenir. Ödeme ayları 2., 4., 6., 8., 10., 12., şeklindedir.
Düzenli olarak Vakfımızdan Muhtaç Asker Aylığı alanlar her iki aylığı aynı anda alamamaktadır.
Bu Usul ve Esaslara göre, askere gitmiş/gidecek olan kişinin, kanunla kurulu sosyal güvenlik kuruluşlarına tabi olmayan ve askerlik dolayısıyla dönemsel yoksulluk riski bulunan, fakir ve muhtaç durumda olduğu Mütevelli Heyet kararıyla tespit edilen resmi nikahlı eşi veya anne-babası bu yardımdan yararlandırılır.
Bu yardım askere gitmiş/gidecek olan kişinin askerlik yaptığı süre boyunca yardım verilebilir.
Hanede birden fazla asker olması durumunda her asker için şartların uyması durumunda yardım alabilir.
Askere gitmiş/gidecek olan evli ise, resmi nikahlı eşi, eşi yok ise asker olan kişinin annesi başvuru yapabilecektir.
Anne ve baba boşanmış ise askerin resmi adres kaydı ve asker olan kişi kiminle yaşıyor ise o kişi başvuru yapabilecektir.
İlçe sınırındaki bağlı bulunan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarından yardımı kabul edile, hak sahibinin, ilçe dışına taşınma durumunda, daha önce kabul edilen yardımlar hak niteliğinde olmayıp, bağlı bulunduğu İlçe Vakıflarından tekrar başvuru yapmaları gerekmektedir.
Ödemeler iki ayda bir 250,00TL. olmak üzere toplam 500,00TL. PTT aracılığıyla hak sahibine ödenir. Ödeme ayları 2., 4., 6., 8., 10., 12., şeklindedir.
Düzenli Merkezi ödeme yardımı olarak Vakfımızdan Eşi Vefat Etmiş Kadınlara Yönelik Aylık alanlar, Muhtaç Asker Aylığına başvuru yapamamaktadır.
28 Aralık 2011 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan ‘’Genel Sağlık Sigortası ( GSS) Kapsamında Gelir Tespiti, Tescil ve İzleme Sürecine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik’’ doğrultusunda, 5510 sayılı Kanunun 60 ıncı maddesinin birinci fıkrasının ( c ) bendinin ( 1 ) numaralı alt bendi ile ( g) bendinde belirtilen kişilerin harcamaları, taşınır ve taşınmazları ile bunlardan doğan hakları da dikkate alınarak aile içindeki gelirin kişi başına düşen aylık tutarının tespiti 01 Ocak 2012 tarihinden itibaren Vakıflar tarafından yürütülmektedir.
Gelir tespiti uygulamasında,
01.01.2016 ile 31.12.2016 tarihleri arasında ödenecek genel sağlık sigortası GSS prim tutarları
GELİR KODU |
KİŞİ BAŞI AYLIK GELİR DURUMU |
GELİR ARALIĞI (TL) |
PRİM MİKTARI PRİM DURUMU |
G0 |
Brüt asgari ücretin 1/3 ünün altında ise |
0 – 549,00 |
65,88 TL. Primi Bakanlığımız tarafından ödenenler |
G1 |
Brüt asgari ücretin 1/3 ü ile asgari ücret arasında ise |
549,00 – 1.647,00 |
65,88 TL. Primi şahıslar tarafından ödenenler |
G2 |
Brüt asgari ücret ile asgari ücretin iki katı arasında ise |
1.647,00 – 3.294,00 |
197,64 TL. Primi şahıslar tarafından ödenenler |
G3 |
Brüt asgari ücretin iki katından fazla ise |
3.294,00 ve üzeri |
395,28 TL. Primi şahıslar tarafından ödenenler
|